Wednesday, May 13, 2009

Balik Kampong !! ~~yEy~~

Huh..petang semalam siapkan proposal tesis.. dasyat gile..tu belum buat tesisnye lagi.. hehe.. lepas tu, terus buat keputusan on d' spot nak balik.. heh.. memang da lame gak aku x balik kmpg.. so rindu sgt kat family aku.. tambah pulak ade orang baru.. hehe..tapi dah menjangkau setahun pun...
Perjalanan ak makan masa selama 5 jam..naik keretapi.. nasib la x sejuk sangat malam tu..so tido lena ak kat dalam keretapi tu...hee.. celik-celik mata rupa-rupanya ak da sampai kat tempat aku.. gumbira gila rasa hati ni... then..dengan guna handset yang ade lebihan kredit, aku terus telefon ayah aku..maklum la..ak nak balik cepat..maleh rasenyer nak naik bas tambang...
Balik je rumah mak ak da tunggu depan pintu..dengan adik aku yang kecik skali tu...tapi sedih sikit.. adik aku yang kecik tu x kenal lansung kat aku..kecewa pon ade..hahaha..ye la..waktu aku sem empat dia baru lahir..so memang x dapat jumpa ngan dia.. skang da sem enam..bila balik terus dia x kenal ngan aku..siap nangis-nangis lagi takut ngan aku...wakaka..
Lepas je rehat-rehat n borak-borak ngan mak aku..dalam masa setengah jam lepas aku balik, sorang demi sorang adik aku mula nak bangun dari tido.. masing-masing kena pergi sekolah..aku tatap muka adik aku sorang-sorang...waa..semuanye da besa panjang...bagi yang lelaki, dah ade yang mencapai maturity lavel da pon..
Semuanyer besar panjang... bagi adik ak yang gurl, da macam anak dara dah pon..skali skala aku melawak dengan diorang.." kalau x dapat UPSR 5A, siap la korang..aku kawinkan korang dulu..so blaja2 la memasak daripada mak siap2 coz bila da kawin nanti x susahkan laki masing2"..wakaka.. macam jambu batu muka diorang..hahaha....
Adik aku yang laki pon same..wah...da macho gile..Dia nak ambil SPM tahun ni.. ak pn da pesan siap-siap kat die..if x dapat keputusan yang gempak..jangan harap ak nak tolong sampai bile2..haha..nak tau ape die nyer action lepas aku cakap cam tu...? dia mengomel macam orang tua... hahaha.. aku selak Modul Add Math die..sikit pn x berbuat...aku plak yang rs takut ngan adik aku yang sorang ni.. sebenarnye ak mengharapkan dia dapat oversea atau if x dapat oversea, dapat matrik pon ok gak... tapi bile tengok dari gaya dia.. macam nak kahwin cepat jer...
Huh..setelah-sehelai-sehelai adik aku pegi sekolah... tinggal lah aku dengan mak n ayah serta adik aku yang politeknik n adik aku yang tadika tu..aku pun berangkat bangun untuk solat subuh.. tersenyum aku bila mengenang gelagat-gelagat adik-adik aku n diri aku sendiri.. macam mana la hubungan kitorang bila masing-masing da besar panjang.. harap lebih matang dalam membuat segala keputusan..
Seterusnya..lepas solat subuh..aku minta kebenaran daripada mak aku untuk melelapkan mata...sepanjang melelapkan mata..macam-macam benda yang aku mimpikan..tapi bukan mimpi basah..he3...sampai la aku membuka mata balik tepat pukul 11.30 am...
~~SekiaN~~

0 Comments: